Author : nadiah Time : 11/02/2011 03:20:00 PM Comments : 0 Labels :

02 November 2011

"Skuad Terengganu TIDAK DAPAT GANJARAN"

Pada ptg yg mendung nie,.
Miss Universe hendak bercerita sedikit ttg 
bahang PIALA MALAYSIA yg da berlalu Sabtu lalu..


pemain dan pegawai skuad Terengganu bergambar kenangan menjelang 


final Piala Malaysia.

“TIDAK ada ganjaran sama ada bonus atau insentif lain daripada kerajaan negeri,” kata Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said yang bagaikan kecewa dengan kegagalan skuad Penyu menjulang Piala Malaysia menentang Negeri Sembilan di Stadium Shah Alam, Sabtu lalu.

Ahmad yang juga peminat setia bola sepak berkata, kejayaan Terengganu menempah tiket ke final dianggap sebagai kejayaan besar dan ia sememangnya patut diberi imbuhan.

“Tetapi ia bukan daripada kerajaan negeri, terpulang pada Persatuan Bola Sepak Negeri Terengganu (PBSNT) untuk menguruskannya kerana mereka juga dapat habuan (kutipan jualan tiket) daripada perlawanan itu,” katanya ketika ditemui selepas majlis Perasmian Perarakan Bot Berhias sempena Program Sukan Rakyat Mega Dewan Undangan Negeri (Dun) Teluk Pasu di Pengkalan Perahu Jeram, Sungai Nerus, Kuala Terengganu, kelmarin.

Mengulas keputusan Irfan Bakti Abu Salim mengundur diri daripada menjadi jurulatih Terengganu, Ahmad akui terkejut kerana tidak menyangka keputusan itu dibuat selepas kecemerlangannya membawa skuad Penyu ke pentas akhir Piala Malaysia 2011.

Beliau secara jujur berpuas hati dengan khidmat diberikan Irfan Bakti berdasarkan beberapa rekod kejayaannya menjulang nama Terengganu sebagai sebuah pasukan bola sepak digeruni di negara ini. Ahmad berkata, beliau akan menghubungi PBSNT untuk mengetahui punca sebenar jurulatih itu menarik diri daripada terus mengendalikan skuad Penyu untuk bersama Selangor musim depan.

Katanya, sebelum ini, PBSNT memaklumkan akan menyambung kontrak Irfan Bakti dua musim lagi.

“Kita tidak tahu apa berlaku dan saya tidak mendapat maklumat jelas mengenai perkara itu, saya akan tanya pengurusan PBSNT nanti.

“Biarpun saya bukan jawatankuasa PBSNT, sebagai pemerhati perkembangan bola sepak negeri saya berharap Irfan Bakti menilai semula keputusan dan kekal bersama kita,” katanya.

:
:
:
Maju la sukan untuk NEGARA",

sekian....

No comments:

Post a Comment